zondag 9 februari 2014

27. Company B - Fascinated
28. 
Joyce Sims - Lifetime Love... veel gedraaid: deze 12 inch 
29. 
Vesta Williams -Once Bitten, Twice Shy... voor deze discosingel heb ik betaald (... niks dus... ik doe wel een poging later)
30. Lala - If You Love Me Just a Little
 
31. 
Barbara Roy - Gonna Put Up a Fight 
32. 
Whispers - Rock Steady 
33. EPMD - It's My Thang 
34. Herb Alpert -Keep Your Eye on Me... als je deze video voor het eerst ziet? lijkt ergens op (dat heeft niks met muziek te maken) 
35. Keith Sweat - I Want Her
 
36. 
Jesse Johnson - She (I Can't Resist) 
37. 
Earth, Wind and Fire - System of Survival 
38. Starpoint - He Wants My Body ... CLIP
39. Nona Hendryx - Why Should I Cry? 
102. Mel & Kim - Respectable (leuk plaatje ter completering) 
103. Patrice Rushen - Anything Can Happen... ik zoek wel meer op van deze dame... fantasielijst hier

Andere LIJST... weinig verschil, maar ik werk het bij:
* Stephanie Mills - You Puttin a Rush on Me ... ho!!!... discussie, kun je op deze plaat dansen?... jazeker met je geliefde... wat is het verschil tussen een 'dansplaat' en een 'ballad'? ... hééle mooie plaat dit!
* Five Star - Whenever You´re Ready ... kijk weinig clips, maar dit is leuk
* Zuice - Bless Your Lucky Stars ... goeie plaat dit!... oops... spontaan verliefd nu (nee , dat is maar voor een dag, want in de Billboard 1987 staat nog véél meer)

Januari 1987
* Pointer Sisters - Sexual Power ... geen last van
* Mel & Kim - Showing Out ... < tijdschriften... een afbeelding van Stock, Aitken & Waterman vind ik saai (maar ik ben een man... mooie cover overigens).... jammer voor Mel: ze overleed vroegtijdig aan een vreselijke ziekte (23 jaar?)... zo'n mooie vrouw!





* Sofonda C - Pick it Up ... grens 1986/1987... wat deed ik? Amsterdam Oranje Nassaukazerne als afzwaaiende, logge en te zware telexist... tijd om af te vallen!... deze plaat heb ik overigens niet op de headphone bij Peter Rhythm Import gehad bij mijn weten, maar dat kon ook niet in 1987: alles afluisteren... nu in 2014 bijna wel!
* einde 1986 maar kan hier wel opnieuw: Private Possession ft. Hunter Hayes - This Time
* Clark Sisters - Time Out... ken ik niet, maar nu wel... leuk!

Februari 1987
* Matt Warren - The Way to my Heart... Housesound of Chicago... luister dit: VOCAL CLUBMIX
* Bananarama - A Trick of the Night... vind je de Fun Boys 3 leuker?
* O.M.D. - We Love You ... fan van 1982 Messages
* Gene Loves Jezebel - Desire ... van deze laatste 4 tracks kun je je afvragen of het wel in het rijtje thuis hoort, maar dit is Billboard en daar is ruimte voor alles
* Midnight Sunrise - On the House ... by 'Farley Jackmaster Funk'

Maart 1987

* Subject - I Never Gonna Leave You ... zoek op: Pow Wow Records... 1987? ik vind er wel een paar:
* Soft Touch - Please, Please Me ... een paar = 2

April 1987
* Pseudo Echo - Livin' in a Dream ... je kunt erop dansen, maar verder vind ik dit niet in deze lijst passen... but this is America
* Dead or Alive - Something in my House ... toch opvallende verschillen hier als je dit vergelijkt met Rainy Davis... mijn voorkeur gaat echt uit naar Rainy Davis!
* Touch - Without You ... goed!

* Eleanore Mills - Mr. Right... op de draaitafel gehad... met dit soort platen kun je me doodgooien!




Mei 1987
* Nick Kamen - Each Time You Break my Heart ... populair... hiervan zeg ik: niet goed en niet slecht
* Zee - Madness ... ik vind niet alles goed met een 'beat'... deze is matig
* CCCP - American Sovjets ... oops!!!... over welk jaar gaat het hier... ik mocht nog mee vechten tegen de Russen met Breznjev... ik had een hekel aan Breznjev (overdrijven: geen 'symphatieke man' dan)

* Vesta - Don't Blow a Good Thing ... heb ik gemist, leuk! ... 12 INCH
* Erasure - Sometimes ... veel gedraaid... Vince Clarke & Andy Bell
* Debbie Harry - In Love With Love ... gekocht bij Attalos A'dam ... volgens mij was dat ook de dag toen ik mijn eerste autoschade reed... slechts een bumperstripje van een geparkeerde auto in een zijstraatje... kostte wel direct de no-claim (wel meer schade gereden: een Amsterdams paaltje, een vangrail in Rotterdam, een afvalcontainer bij Martin Schouten in Oude Wetering... gelukkig nooit iemand aangereden!!!)

Juni 1987
* Fleetwood Mac - Big Love... goeie mix, maar de Mac-fans kiezen natuurlijk voor live-acoustic: The Dance
* Carrie McDowell - Uh Uh, No No (Casual Sex) ... leuk! (net als de rest hierom heen, don't mind me)... 7 inch-mix

July 1987
* Grace Jones - Partygirl (Nile Rodgers)

August 1987
* Pepsi & Shirlie - Heartache (sluit wel aan bij de vorige plaat)



* Pretty Poison - Catch Me I'm Falling ... hééle lekkere plaat dit... gooi er nog maar 80 op zo

September 1987



* Ellis D - My Loleatta ... vind ik dit wat?
* Madame X - Just That Type of Girl... hier word ik ook wel hijgend van
* Denise Lopez - If You Feel It ... september 1987 dus... leuk? ja!... wat deed ik in september 1987?... volgens mij alleen maar dit (muziek op City 93.8 weekendradio)... werk? een bedrijf dat in surcéance van betaling verkeerde (dus op de rand van een faillissement)...  de voorraden blikchampignons en groenteconserven aan de straatstenen niet kwijt raken... okay, dit soort muziek dus... als de rest van 1987 ook zo klinkt vermaak ik me wel ... deze ook nog:
Oktober 1987
* Kelly Charles - You're No Good for Me ... jaja, dit kennen we ook van iets later: The Prodigy
* Deja - You and Me Tonight ... deze mag ik zeker niet vergeten (stond al in de lijst van 1986, maar vergiste me een jaar)
* Ten City - Devotion (mag ik ook niet vergeten... bij deze)
* Carolyn Porter - I Said it and I Meant it ... dit heb ik nooit gehoord, maar hoe ging dat in 87?... een stapel platen er doorheen bij Rhythm Import Á'dam op donderdagavond, maar Peter & Co konden ook onmogelijk alles afgeluisterd hebben (laat staan in huis hebben)
* Velore Double O - You're Ugly
* Jennifer Rush - Heart over Mind
* Latin Rascals - Disorderly Conduct ... + Arabian Knights
* Cindy Valentine - Secret Rendez-Vous
* Cover Girls - Because of You
* Breakfast Club - Never be the Same
* Michael Davidson - Turn it Up
* Information Society - I Love it When... Runaway (= één link)
* Stevie B - Party Your Body
* Rhonda Parris with Richie Jones - No No Love
* David Bowie - Never Let me Down
* Vanilla Mix - Easier Said than Done
* Society - Love It

* Tony Lee - My Baby Loves Me (Paul Simpson Dub)
* Tina Turner - Afterglow
* Nitzer Ebb - Join in the Chant

November 1987
* Blaze - If You Should Need a Friend
* Men Without Hats - Pop Goes the World
* Stevie Wonder - Skeletons
* John Rocca - Move
* Brenda K. Starr - Breakfast in Bed
* Donna Allen - Sweet Somebody
* Micowave - Misunderstood .... mijn geheugen zegt 1986, maar wat is een menselijk geheugen?
* D.A.F. - The Gun

December 1987 (een paar, rest 1988)
* Wally Jump Jr. & the Criminal Element - Private Party
* Double Destiny - Prove It ... tot zover de Billboard Clubplay,  maar René de Leeuw van Decibel heeft ook nog een archief bewaard van 1987... ik ken dit (nog) niet, dus spannend en leuk







January 1987
* Rose Royce - It Makes You Feel Like Dancin' ... dit is natuurlijk geen 1987, maar ik zoek op van het album Fresh Cut en dit is een 12 inch die ik gekocht heb... Doesn't Have to be this Way ... terug naar 1981?... dat is mijn #1:  RR-Express
* Mezzoforte - Nothing Lasts Forever ... nooit gehoor dit (jij wel?) en een aangename verrassing... tip: zoek ook alles van Shakatak op
* Kraftwerk - Electric Café ... dit is het complete album en ook de roots '80-ies: met Arthur Baker en Malcolm McClaren ... ook dat was 1987: stromen Duitse DJ's uit Mönchengladbach en Düsseldorf die bij Rhythm Import Amsterdam platen kwamen importeren... kon dat niet via een Duits kanaal dan? ... in 1987 stond de muur in Berlijn nog overeind
* Lee Prantiss - You Plus Me... ja, hier stop ik ff... Einstein? E=mc square ... hééle lekkere plaat dit

* Curiosity Killed the Cat - Down to Earth .... machtig goeie plaat dit!... CLIP
* Foster Sylvers & Hi Tech - Flavour ... tijdje op zoek geweest naar de plaat (zat in de collectie)... deze plaat kocht ik bij Swaak in Leiden en Leiden was een stad van de Italo (dit is puur USA-funk)

February 1987
* UB40 - Rat in my Kitchen ... waar ken ik dit van?... Amsterdam 543 verbindingsbataljon verbindingsdienst gedetacheerd vanuit De Lier (De Lier ligt ergens in Zuid Holland in de buurt van Capelle a/d Ijsel)... afzwaai met een collega-soldaat die zijn broek liet zakken op deze plaat (je mag zelf bepalen of je broek van deze plaat afzakt)... over dezelfde collega-soldaat (ik noem zijn naam niet) ontstond later een rel toen bleek dat er geld gestolen was uit een potje wat bestemd was voor?... maakt niet uit: een beveiligde verbindingsdienst met verzegelde branddeuren e.d. waar je keer op keer je militaire paspoort moest vertonen... hoeveel man?... een stuk of 15 (dan val je snel door de mand).... Amsterdam 1987 met 'balletje balletje' o.a.

* Sheila E - The World is High ... B-kant van Hold Me (mijn voorkeur als ik eerlijk ben)
* 5 Star - Stay Out of my Life ... niet de 12 inch dit maal (leuke clip in miniatuur)
* Gwen Guthrie - Good to Go Lover ... heel veel respect voor Gwen met Padlock en de Larry Levan-mixes, maar deze plaat bevalt me eerlijk gezegd niet (jij mag er anders over denken, maar vergelijk dan wel) ... bovenaan 1986 LINK
* Gregory Abbott - I Got the Feeling ... Shake You Down ... lekkere dansplaten laat
* One Way - You Better Quit ... hier kocht ik de LP van (One Way IX)... interessant misschien om I t/m VIII op te snorren met Al Hudson

March 1987
* The System - Don't Disturb this Groove ... vette Billboard notering en uitstekende plaat, maar stond niet in de Clubplay... ietsje te langzaam?
* Beastie Boys - She's Crafty ... License to Ill-album
* Claudja Barry - Can't You Feel my Heartbeat ... dit staat hier al ergens, maar 2x kan geen kwaad
* T La Rock - Back to Burn ... produced by?
* Freakaristic - Life ... plaat gekocht (Liebrand met een band uit Germany) ... leuk Linda de Mol zo lang geleden
* Dance Like a Mother - You Ain't So Tough ... ook leuk... betere versie?.. jawel, versie die ik kocht: DEZE

April 1987

May 1987
* Angelica Chaplin - Anyone Else... oops!... niet te vinden (mp3 in mijn collectie? nee)... dan moeten we het met I Want the Best of You doen (kan nooit minder zijn)
* Swing Out Sister - Twilight World ... heerlijke muziek dit
* Five Star - The Slightest Touch ... ik vraag me af of ze nog optreden

* Isaac Hayes - If You Want My Lovin', Do Me Right ... the Honorary King of Ada Ghana, waar ik een keer geweest ben (monding van de Voltarivier)... Theme From Shaft (1972) en Chocolate Salty Balls
* Rozlyn Sorrell - Sucker for Candy... ik heb dit soort lijsten ook bijgehouden vanaf begin 1985, maar alleen niet bewaard... je moet het dan doen met je kale hersenschors en dan blijk ik er wel 'ns een jaartje naast te zitten... okay, stond in mijn lijst van 1986, maar had dus 1987 moeten zijn (lekker belangrijk)... Paul Simpson = lekker en wat een stem!... volgens mij zocht Paul ze gewoon uit, net als Carmen Brown van Simphonia
* Silver Pozzoli - Pretty Baby... tussen alle USA en UK-shit door... Italootje tussendoor noem ik het... opvolger was Chica Boom ... meest bekend is natuurlijk Around My Dream (1985)

June 1987
* Camelot II - Happy Rap ... o ja, bijna vergeten (niet zo'n fan van rapcovers, maar deze is leuk)

July 1987

August 1987
* Madonna - Who's That Girl ... soundtrack, van hetzelfde:
* Coati Mundi - El Coco Loco ... deze ook:
* Carolyn Loeb - C'est La Ouate ... zeldzaam Franstalig hier
* CeCe Rogers - Someday ... met een bekende producer/mixer Frankie Knuckles
* Sly & Robbie - Yes We Can Can (niet beschikbaar) ... ? Pointer Sisters 1974 !!!
* Fresh Gordon - I Believe in Music / Feelin' James (other side) is geen acceptabele clip online

September 1987
* Trouble Funk - Trouble ... niet beschikbaar, wel DIT
E.Q. - Let's Make a Move ... kocht ik, leuk om terug te horen
* Loose Ends - Ooh, You Make me Feel (ook leuk, bijna alles hier!)





* Taja Sevelle - Love is Contagious (Ben Liebrand) ... was ik verliefd hier? zie: Toppop ... Princehoek? wel een goeie Princehoek dit! (niet zo'n fan van Jill Jones) ... van de LP ook: Infatuation
* Renee Aldrich - Just Begun to Love You ... ik kocht dit allemaal
* Audrey Wheeler - Irresistible ... lekker spul hier... heel erg!
* Whodini - Be Yourself ... zie SOULTRAIN... ja, dat vond/vind ik vreemd, of ligt dat nou aan mij... presentator Don Cornelius was een zéér respectvolle man, maar hier ging het kennelijk over een iets moderner soort genre als wat Don altijd gepresenteerd had (later kwam Public Enemy ook nog en toen vond ik het einde van de Soultrain wel nabij) ... maar het heeft nog geduurd tot 2006 lees ik
* Public Enemy - Rebel Without a Pause ... de DJ die DIT in 1987 durfde te draaien werd bestraft met leegloopen/-blijven van de dansvloer... of heb jij andere ervaringen?

October 1987
* L.A. Mix - Don't Stop
* Belouis Some - Animal Magic

* Terence 'Trent' D'Arby - Dance Little Sister
* Bryan Ferry - The Right Stuff
* Was (Not) Was - Walk the Dinosaur
* Stock, Aitken & Waterman - Mr. Sleaze
* Madhouse - 10... < ik kocht soms een plaat om de hoes (waarom niet?)
* Outloud - Circle of Love
* Charlie Singleton - Nothing Ventured Nothing Gained
* Gusto - Materialistic Girl
* Heavy D & the Boyz - The Overweight Lover in the House
* Hue & Cry - Strength to Strength ... niet in mijn handen gehad, maar wel goeie plaat



November/December 1987
* Mary Davis - Steppin Out ... leuk! zangeres van the S.O.S.-band
* Chandra Simmons - Never Gonna Let You Go
* Tony Terry - She's Fly ... haha, dit stond in mijn lijst van 1985, maar dat kan natuurlijk niet... foutje, maar wat geeft het (hersencelletje niet helemaal ge-update)... plaat is onwijs goed!... hoewel ik ernstig twijfel of dit niet uit 1985 komt
* Gladys Knight & the Pips - Love Overboard
* Scarlet Fantastic - No Memory
* INXS - Need You Tonight ... by Mendelsohn en dat is volgens mij ABC
* Starpoint - Touch of Your Love
* Roy Ayers - I'm the One
* DJ Todd 1 - That's the Way I Cut
* ABC - King Without a Crown
* Sherrick - Let's Be Lovers Tonight
* Dhar Braxton - Illusions
* Teen Dream - Toy ... very nice!
* Mary Martin - Falling for You
* Michael Jackson - The Way You Make me Feel
* Michael Cooper - To Prove my Love
* Full Force - Love is for Suckers ... weet je nou wanneer je een sucker bent?
* Say When - Boys (NL)
* Tina Charles - I Love to Love 1987
* Shakatak - Mr. Manic & Sister Cool (Cool-mix) ... that's it for about 1987 (not enough?... go sittin' on the roof)... 1988? later starting with THIS ... I like to return first to 1984 with some Billboard-stuff hopefully ... 1988 HERE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten